Η κατανομή του προγράμματος του σχολείου στο οποίο διδάσκω φέτος είχε ετοιμαστεί, όταν πήγα, και προέβλεπε για αυτόν που θα ερχόταν Φιλοσοφία Κατεύθυνσης στη Β΄ Λυκείου.
Όσοι δεν έχετε δει το βιβλίο, θα σας πω ότι είναι φλύαρο, γενικόλογο, γεμάτο λεπτομέρειες, αλλά επίσης ότι έχει υπέροχα παραθέματα και πολύ ενδιαφέρουσα βιβλιογραφία. Κράτησα λοιπόν για μένα τη βιβλιογραφία, για τους μαθητές μου τα παραθέματα και προσάρμοσα το μάθημα έτσι, ώστε οι μαθητές να ενδιαφέρονται για το μάθημα, να εκφράζονται σε αυτό και να νιώθουν πολύ όμορφα. Αυτό το έχουν δηλώσει πολλές φορές, χωρίς να ερωτηθούν από μένα.
Αυτήν την εβδομάδα κάνοντας έναν απολογισμό της διδασκαλίας μου είπα στους μαθητές μου το παράπονο πως δεν θα θυμούνται στοιχειώδη δεδομένα, όπως τη διαίρεση της φιλοσοφίας σε κλάδους. Τους ρώτησα στη συνέχεια να μου πουν τι έμαθαν από τη φιλοσοφία.
Οι απαντήσεις τους περίπου ήταν:
-Μάθαμε την αλληλεγγύη.
-Μάθαμε τη δικαιοσύνη.
-Μάθαμε τη φιλία.
-Μάθαμε το σεβασμό.
-Μάθαμε την αξιοπρέπεια, είπε ο Δημήτρης.
Μετά από αυτές τις απαντήσεις θαρρώ πως δεν πήγε άσχημα η φετινή διδασκαλία της φιλοσοφίας, αν και οι μαθητές μου δεν ξέρουν την "Κριτική του Καθαρού Λόγου".
Όσοι δεν έχετε δει το βιβλίο, θα σας πω ότι είναι φλύαρο, γενικόλογο, γεμάτο λεπτομέρειες, αλλά επίσης ότι έχει υπέροχα παραθέματα και πολύ ενδιαφέρουσα βιβλιογραφία. Κράτησα λοιπόν για μένα τη βιβλιογραφία, για τους μαθητές μου τα παραθέματα και προσάρμοσα το μάθημα έτσι, ώστε οι μαθητές να ενδιαφέρονται για το μάθημα, να εκφράζονται σε αυτό και να νιώθουν πολύ όμορφα. Αυτό το έχουν δηλώσει πολλές φορές, χωρίς να ερωτηθούν από μένα.
Αυτήν την εβδομάδα κάνοντας έναν απολογισμό της διδασκαλίας μου είπα στους μαθητές μου το παράπονο πως δεν θα θυμούνται στοιχειώδη δεδομένα, όπως τη διαίρεση της φιλοσοφίας σε κλάδους. Τους ρώτησα στη συνέχεια να μου πουν τι έμαθαν από τη φιλοσοφία.
Οι απαντήσεις τους περίπου ήταν:
-Μάθαμε την αλληλεγγύη.
-Μάθαμε τη δικαιοσύνη.
-Μάθαμε τη φιλία.
-Μάθαμε το σεβασμό.
-Μάθαμε την αξιοπρέπεια, είπε ο Δημήτρης.
Μετά από αυτές τις απαντήσεις θαρρώ πως δεν πήγε άσχημα η φετινή διδασκαλία της φιλοσοφίας, αν και οι μαθητές μου δεν ξέρουν την "Κριτική του Καθαρού Λόγου".
4 σχόλια:
Η "καθηγήτρια" που μας έκανε φιλοσοφία στη 'Β λυκείου μάς δίδασκε πως οι ασθενείς είναι αναξιοπρεπείς και η αιμοδοσία επίσης. Δυστυχώς μόνο την επόμενη χρονιά κάποιοι μαθητές δίδαξαν αξιοπρέπεια αποχωρώντας από το μάθημά της.
Υ.Γ. Του Πελεγρίνη δεν είναι αυτό το βιβλίο;
Όχι, το παλιό ήταν του Πελεγρίνη.
Να σου πω την αμαρτία μου, θερσίτη, η φιλοσοφία δεν ήταν ποτέ το αγαπημένο μου μάθημα. Με δυσκολεύει πολύ αυτή η ισορροπία μεταξύ εκλαϊκευσης και προσήλωσης στην καθαρότητα του φιλοσοφικού στοχασμού. Έχω πολλούς ενδοιασμούς για κάθε ροπή προς τη μία ή την άλλη πλευρά, αλλά δεν μου έτυχε ποτέ να μην αρέσει αυτό το μάθημα στους μαθητές. Βλέπεις, οι ενδοιασμοί του δασκάλου ίσως έχουν φιλοσοφικό ενδιαφέρον, τελικά.
Ούτε εμένα, γυριστρούλα, είναι το αγαπημένο μου μάθημα. Όμως νομίζω πως εμείς πρέπει να το διδάσκουμε, γιατί ο ειδήμων μπορεί να το μεταβάλει σε έναν απίθανο σχολαστικισμό. Έχουμε δει και πάθει πλειστάκις...
Δημοσίευση σχολίου