Τετάρτη 25 Μαρτίου 2009

Αλβανός σημαιοφόρος

Το σχολείο ήταν ένα επαρχιακό ΤΕΕ. Οι μαθητές από μέτριοι σε επίδοση έως πολύ αδύνατοι, με μόνο ενδιαφέρον την ειδικότητά τους και μάλιστα στην πρακτική της εφαρμογή (εργαστήριο ηλεκτρολογικό, μηχανολογικό, υδραυλικό). Αντιμετώπίζαν τα θεωρητικά μαθήματα, στην καλύτερη περίπτωση, με ευγενική ανοχή και στη χειρότερη, με πανηγυρική αδιαφορία. Στο μάθημα της ιστορίας το μόνο που κατάφερε να τους συγκινήσει ήταν η ιστορία της μηχανής και γενικά των εφευρέσεων. Εκεί, καταλάβαιναν περισσότερα από τη διδάσκουσα και της τα εξηγούσαν κιόλας, καθότι αδαής περί τα τεχνολογικά.
Ένας μαθητής όμως ξεχώριζε. Ήταν ένα παιδί από την Αλβανία, που έδειχνε μεγάλο ενδιαφέρον για την ιστορία, παρακολουθούσε προσεκτικά, κρατούσε σημειώσεις, διάβαζε στο σπίτι και σιγά σιγά κατάφερε να συμμετέχει ουσιαστικά στο μάθημα.
Φαίνεται ότι ήταν εξίσου επιμελής και στα υπόλοιπα, γι' αυτό την επόμενη χρονιά αναδείχθηκε σε πρώτο μαθητή της τελευταίας τάξης, άρα σημαιοφόρο.
Όταν μαθεύτηκε αυτό στο σχολείο από τις πρόβες για την παρέλαση, άρχισε ο ψίθυρος: "Αλβανός σημαιοφόρος;", "Δεν θα πατήσει κανείς μας στην παρέλαση, ας παρελάσει μόνος του"
Έφτασαν και στα αυτιά της φιλολόγου οι ψίθυροι. Δεν είπε τίποτε, ούτε καν έδειξε να έχει καταλάβει κάτι. Στο επόμενο μάθημα της ιστορίας, τους αιφνιδίασε: "Επανάληψη της ύλης της προηγούμενης τάξης, να δούμε τι θυμόσαστε από την αρχαία και τη βυζαντινή ιστορία. "
Δεν θυμόνταν και πολλά, άσε που βαριόνταν να θυμηθούν...
Ένας μόνο θυμόνταν τα πάντα! Ο Αλβανός. Η συνέχεια ήταν μόνο μεταξύ εκείνου και της καθηγήτριας. Οι άλλοι απλοί παρατηρητές.
Τελειώνοντας, τους κοίταξε έτσι μουδιασμένους όπως ήταν και περίμεναν κατσάδα και τους ρώτησε: "Αν έρχονταν τώρα ένας ξένος στην τάξη και του ζητούσαμε να μας πει ποιος είναι σίγουρα Έλληνας εδώ μέσα, ποιον νομίζετε ότι θα έδειχνε;"
Δεν χρειάστηκε να απαντήσουν ούτε σ' αυτή την ερώτηση και ήλθαν όλοι στην παρέλαση.

7 σχόλια:

Θερσίτης είπε...

Έλα μου, ντε! Να θυμίσω, συναδέλφισσα ότι το 85% των εκπαιδευτικών είναι ρατσιστές; Για να καταλάβουμε πώς γίνεται και βυθίζεται διαρκώς η δημόσια εκπαίδευση.
Πάντα δύναμη και διάθεση σύγκρουσης με την καφρίλα που μας περιβάλλει είναι η μόνη ισχυρή λύση σε όλα τα αποστήματα που έχουν κακοφορμίσει στο σώμα της εκπαίδευσης.

fly είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
fly είπε...

Δεν θα μπορούσα να φανταστώ καταλληλότερη αντίδραση από πλευράς της φιλολόγου.
Είναι τρομακτικό το να συνειδητοποιείς τι αισθήματα προσπαθούν να σου καλλιεργήσουν μερικοί.
Ευτυχώς,στα χρόνια που βρίσκομαι στο σχολείο,είχα μόνο έναν τέτοιο καθηγητή(φιλόλογο) και βρισκόταν τόσο χαμηλά στην εκτίμησή μου,που δεν άσκησαν καμία επιρροή πάνω μου οι απόψεις του.

gyristroula2 είπε...

θερσίτη μου, πραγματικά μεγάλο ποσοστό, πού το βρήκες; Εγώ έχω την εντύπωση πως όσο αγριεύει η κοινωνία και ακολουθεί το σχολείο, θα είναι δύσκολο να μην δαιμονοποιήσουμε κάποιους. Οι αλλοδαποί είναι ο πρώτος στόχος, αλλά δεν είναι ο μόνος.
λευτέρη, δεν πολυκατάλαβα τι εννοείς στο σχόλιό σου. Μάλλον αναφέρεσαι στο σχόλιο του θερσίτη και στους ρατσιστές καθηγητές. Από ό,τι είδα στα μπλογκ σου, έχεις την τύχη να βρίσκεσαι σε ένα καλό σχολείο. Μεγάλη τύχη, φίλε μου...

Ανώνυμος είπε...

- Ο αλβανός αν ναι ή όχι σημαιόφόρος: Να, αν είναι έλληνας στην υποκοότητα ο πατέρας του ή η μητέρα του, αλλιώς όχι.
-Μόνο αν υπάρχει αμοιβαιότητα με μια χώρα, μόνον τότε μπορεί να συμβαίνει το ίδιο και εδώ και εκεί. Έτσι ο έλληνας μαθητής που κάποιος από τους γονείς του δεν είναι αλβανός (ή τούρκος) υπήκοος, δεν μπορεί να κρατήσει αλβανική ή τουρκική σημαία σε παρέλασή τους, άρα δεν μπορεί και ο αλβανός ή τούρκος σε παρέλασή μας.
-Αμοιβαιότητα μέχρι οι ανθρωπιστικές ιδέες να γίνουν κτήμα όλων (και ελλήνων και αλβανών και τούρκων στην υπηκοότητα και εθνικότητα), οπότε μέσα στις ανθρωπιστικές ιδέες θα ανοίκει αυτονόητα και η αμοιβαιότητα και δεν θα χρειάζεται επίκλησή της.
-Ίσως περάσουν χιλια χρόνια μέχρι τότε,οπότε θα επικρατεί η αμοιβαιότητα και δεν είναι θέμα ρατσισμού, αλλά προστασίας των δικαιωμάτων του κάθε ανθρώπου. Όπως παρόμοιο δικαίωμα είναι και η άμυνα.
-Σκέφθηκε ποτέ κανείς να παραιτηθεί από το δικαίωμα της άμυνας όταν του επιτίθεται κάποιος; όχι βέβαια.
-Πάντως το ελληνικό υπουργείο Παιδείας έδωσε λύση στο πρόβλημα καιεπέτρεψε να είναι σημαιοφόροι αλβανοί, και ίσως και λοιποί, μαθητές άσχετα υπηκοότητας.
-Υπάρχει παρόμοια διάταξη του υπουργείου παιδείας της φίλης αλβανίας και της φίλης τουρκίας; Θα ήταν χρήσιμο να μας ενημερώσει κάποιος αρμόδιός τους, οπότε δεν θα υπάρχει κανένα θέμα και όλοι πρέπει να συμφωνήσουμε μη τη διάταξη του δικού μας υπουργείου. Μέχρι τότε ίσως να δικαιούμαστε να έχουμε τις αντιρρήσεις μας, ακόμα και σε μια υπουργική διάταξη.
Φιλικότατα

Θερσίτης είπε...

Ανώνυμε σχολιογράφε, καλώς ήρθες.
Δυο παρατηρήσεις:
α) Γιατί μένεις ανώνυμος;
β) Τα ανθρώπινα δικαιώματα και ο πολιτισμός δεν αποδίδονται επ' αμοιβαιότητι, ξέρεις. Είσαι άνθρωπος είτε με αποδέχεσαι είτε όχι σαν άνθρωπο. Το ίδιο κι εγώ.

Ανώνυμος είπε...

Το συγκεκριμενο αρθρο βγαζει τους Ελληνες μαθητες αχρηστους.Ας γνωριζουν αυτοι που το συνεταξαν οτι υπαρχουν Ελληνες μαθητες που ειναι αριστουχοι και Αλβανοι μαθητες που ειναι σκραπες.Αν ειναι δυνατον ολοι οι Ελληνες μαθητες ενος ΤΕΕ να μην θελουν το σχολειο και να ειναι πατος.Αν ηταν ετσι τοτε δε θα πηγαινε κανεις τους.Θα ηταν μονο ο μαθητης απο την Αλβανια.Μηπως υπερβαλουν;